Avvik og merknad
opplæringslovens § 2-8 og enkeltvedtakordningen i rundskriv Udir-tilskot-10-2005 - intensjoner og konsekvenser, Oslo-prosjektet: t
Avvik og merknad
opplæringslovens § 2-8 og enkeltvedtakordningen i rundskriv Udir-tilskot-10-2005 - intensjoner og konsekvenser, Oslo-prosjektet: t
Bestillingsklar
Produktinformasjon
- ISBN/varenr.: 9788275181440
- Læremiddelform: –
- Språk: Bokmål
- Klassetrinn: –
- Innbinding: Heftet
- Fag: –
- Utgitt:
- Læreplan: –
- Utgave: 1
- Medvirkende: –
- Forlag/leverandør: Oplandske bokforlag
- Antall sider: 75
- Bokgruppe: 2.2.5
- Vekt: 0.000000
Forfatteren prøver å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæring av språklige minoriteter. Han legger hovedvekt på formelle retningslinjer, ressurstildeling, kartleggings- og enkeltvedtaksprosedyrer som er etablert i forlengelsen av opplæringsloven av §2-8 Udir-tilskot-10-2005. Han identifiserer mange problematiske sider ved dagens ordning, og han mener at dagens ordning må endres for å skape en mer hensiktsmessig og pedagogisk holdbar praksis. Med litteraturliste.