Levering og etterlysning
Vi er opptatt av at alt som bestilles hos oss, blir levert der det skal og innenfor rimelig leveringstid. Dette gjelder både for trykte og digitale læremidler. Dersom du likevel skulle oppleve at noe ikke kommer frem, har vi gode rutiner for etterlysning av savnet levering. Vår kundeservice kan alltid hjelpe deg.
Bruk kontaktskjema for å melde inn en sak. Husk å legge inn korrekt sakskategori, og ordrenummer fra din ordrebekreftelse.
-
Levering
Vi har levert læremidler til norske kommuner og fylkeskommuner i mange år, og i løpet av denne tiden har vi utviklet et godt system for distribusjon av både trykte og digitale læremidler til det norske skolemarkedet.
Levering av trykte læremidler
Vi leverer alltid direkte på døren hos hver enkelt enhet. Vi har fri frakt og leverer til hele Norge. Alt leveres fortløpende etter bestilling, på avtalt eller anvist leveringsadresse og sted, og innenfor den enkelte virksomhets ordinære åpningstid. Bøkene pakkes på en mest mulig rasjonell måte med hensyn til bøkenes antall, vekt og størrelse.
Levering av digitale læremidler
Der hvor leverandør av det aktuelle læremiddelet har åpnet for det, leveres digitale lisenser gjennom Pendel. Så snart bestillingen er håndtert hos oss, blir lisensene levert og tilgjengeliggjort under «Skolens lisenser». Herfra må de tildeles til elevene. I alle andre tilfeller vil lisensen leveres via leverandør sin nettside etter bestilling hos oss.
Leveringstid
Normal leveringstid for ordinære produkter er 5-7 virkedager. For bøker som bestilles med plast må det påregnes 2-3 ekstra virkedager. Ved behov for hastelevering kan vi levere på 2-3 virkedager. Hastelevering leveres kun på forespørsel. Dersom du ønsker å bestille bøker fra utlandet, vil leveringstid avhenge av hvilket land du bestiller fra. Kontakt vår kundeservice for mer informasjon om dette.
Leveringstid i hovedordre
Den største andelen av våre kunder er skoler i Norge, og vi er dermed vant til å håndtere et ekstra stort volum i tiden rundt skolestart. I tiden før skolene tar ferie vil vi alltid gjøre vårt for å overholde leveringstiden på 5-7 virkedager. I ukene etter skolens ferie, august og januar, bør man regne med noen ekstra dager leveringstid.
Leveringsstatus
Hvert produkts leveringsstatus kan sjekkes og følges på hvert produktkort i Pendel. Dersom en vare har status «bestillingsklar» vil den bli levert i løpet av avtalt leveringstid. Dersom en vare er restet fra leverandør, dvs. ikke kan leveres på gjeldende sending, vil dette også fremkomme av ordrebekreftelsen sammen med forventet leveringstid. Restede bøker ettersendes så snart disse er tilgjengelige fra forlaget.
-
Etterlysning
Vi jobber alltid for at våre leveringer i samsvar med din bestilling. Vi benytter pakkesporing av våre forsendelser som gjør det mulig å spore pakken hele veien frem til mottaker. Alle leveringer skal også kvitteres ut med en elektronisk signatur fra den som mottar varen.
Savnet dellevering
Dersom du mottar kun deler av din bestilling, kan det være flere årsaker til dette. Vanlige årsaker er at bøkene du har bestilt er fra ulike forlag, eller boken ikke var leveringsklar på bestillingstidspunktet. Er bøkene fra ulike forlag, vil antagelig det du savner komme i løpet av 1-2 virkedager. Om boken ikke var leveringsklar vil dette fremkomme av produktsiden i Pendel og på ordrebekreftelsen. Går det mer enn rimelig tid kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper de deg. Velg sakskategori «Etterlysning» i vårt kontaktskjema.
Savnet levering
Dersom det har gått mer enn 5-7 virkedager før du mottar varene dine, ber vi om at du tar kontakt med vår kundeservice, så vil de kunne spore pakken for deg. Velg sakskategori «Etterlysning» i vårt kontaktskjema.
Mangel i levering
Om antallet bøker du har fått levert ikke stemmer overens med antallet på din ordrebekreftelse, må du kontakte vår kundeservice. I de tilfellene hvor våre kunder opplever at det er bøker i manko, beror dette ofte på en plukkfeil hos distribusjonssentralene. Vi vil sørge for ettersending av bøkene så snart som mulig. Kontakt vår kundeservice så snart du kan. Velg sakskategori «Manko» i vårt kontaktskjema.
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Kontakt vår kundeservice her: